Terramar és el nom del primer autòdrom que es va construir a l’Estat espanyol i el tercer d’Europa. També és el nom de la ciutat – jardí impulsada per l’industrial Francesc Armengol a Sitges com a espai de benestar, oci i cultura. És el nom dels jardins noucentistes, del club de golf, d’un hotel i de moltes altres iniciatives sorgides en aquesta urbanització vinculada a un precís model estètic i de civilitat. Ara també és la marca d’un vehicle: el Cupra Terramar, que ha estat presentat aquests dies amb motiu de la Copa de l’Amèrica, que se celebra a Barcelona, amb presència també a Sitges.
El Cupra Terramar és fruit d’un acurat projecte d’aquesta marca nascuda a Barcelona. Neix amb la voluntat d’homenatjar l’Autòdrom Terramar, just complerts els seus primers 100 anys de vida. Precisament, ha estat a les instal·lacions de l’Autòdrom, on la companyia ha realitzat alguns dels seus esdeveniments interns més rellevants: l’any 2018 va adaptar els interiors de la grada del circuit per dur a terme el llançament mundial de la marca Cupra. I ara fa dos anys, la companyia va construir un edifici provisional a l’interior del recinte per a presentar, de la mà del seu president, Wayne Anthony Griffiths– tres vehicles: el Cupra Tavascan, el Cupra Urban Reel i el mateix Cupra Terramar, ara a la venda.
Per a l’Autòdrom Terramar constitueix un motiu d’orgull enorme que un nou model d’una marca de Barcelona, amb presència internacional, porti el seu nom. Terramar adquireix ara, gràcies a aquesta decisió, una extraordinària projecció mundial. És una excel·lent manera de culminar el centenari del circuit, que permet ressaltar de nou l’aposta per a mantenir i conservar la seva història i aportar-li un nou dinamisme amb l’activitat que recuperarà les instal·lacions gràcies al projecte de reobertura.
El naixement del Cupra Terramar ha arribat amb una campanya de comunicació de notable valor, signada per un altre amic de Sitges, el director de cinema J.A. Bayona. Ara fa uns mesos, Bayona va rodar a l’interior de l’Autòdrom diverses seqüències de l’espectacular espot, on hi conflueixen imatges de la centenària pista amb altres procedents de la postproducció. Sota el lema There is no second, el vídeo és una oda a la competitivitat, on hi conflueixen codis visuals propis del cinema i la comunicació esportiva.